Home / Kiemelt / Luxus kikapcsolódás a Maldív szigeteken

Luxus kikapcsolódás a Maldív szigeteken

Mi sem lehetne jobb nyaralási célpont, mint egy fehér homokos tengerpart, ahol kipihenhetjük az év fáradalmait, és nincs más dolgunk, mint élvezni a terület egyedülálló szépségét és nyugalmát?!

Bounty reklámba illő pálmafák, csodálatos, szinte vakítóan fehér homok, kristálytiszta víz és hangulatos bungalók- leginkább ezek miatt utazik az ember a Maldív szigetek egyikére, ahol megtalálhatja az elveszett földi paradicsomot. Kiszakadva a nagyvárosok zavaró nyüzsgéséből szinte érinteni lehet az ott lévő nyugalmat és harmóniát, így a gondokat biztosan magunk mögött hagynánk.

Kb. 2000 szigetből csupán 200 lakott, és további kb.80 kizárólag a turisták részére van fenntartva, és érdekességük, hogy maximum 2-2,5 méterre emelkednek ki a tengerből. (A Guinness Rekordok Könyve szerint a Maldív szigetek rendelkeznek a világ legalacsonyabban lévő legmagasabb ponttal!) Ez azonban hatalmas veszélyeket is rejt magában, mivel a globális felmelegedés miatti tengerszint-emelkedés több részét is rövid időn belül elpusztíthatja.

Éghajlata

A Maldív szigeteken trópusi éghajlat uralkodik, így a hőmérséklet csak ritkán megy 25 0C alá, de a folyamatosan jelenlévő kellemes szellő elviselhetővé teszi a nagy hőséget. Időjárását két monszunos időszak határozza meg: decembertől márciusig tart a száraz, északkeleti monszun, amit a csapadékosabb, viharosabb délnyugati hulhangu vált fel.

Maximális pihenés és kikapcsolódás

Az idelátogatók többsége pihenésre vágyik, amit persze itt meg is kapnak.  Csodálatos, luxus színvonalú villák, szállodák és hotelek biztosítják a maximális kikapcsolódást, de mégis, a leghangulatosabbak azok a fából és nádból épített bungalók, melyek akár hosszan a vízbe is nyúlhatnak. A szállások éttermeiben a nemzeti konyha különlegességeit is megkóstolhatjuk, például a maldív halászlevet, illetve a raa-t, ami egy édeskés, puncsos ital, melyet a pálmafák törzséből nyernek. Külön élvezetet nyújthat a híres, víz alatti étterem is, ahol falatozgatás közben gyönyörködhetünk a vízi élővilágban, és a felettünk úszkáló halakban.

Hogyha közelebbről is meg szeretnénk velük ismerkedni, akkor búvártúrákra is benevezhetünk, ahol akár még irányított cápalesben is lehet részünk.

Ha már egyszer eljutottunk a Maldív szigetek valamelyikére, érdemes látogatást tennünk a fővárosban (Malé) is, ahol bepillantást nyerhetünk az őslakosok mindennapi életébe. Kb. 65ezer lakosa van ennek az 1,6 km hosszú szigetnek, amit akár gyalogosan, akár kerékpárral könnyen bebarangolhatunk. Amennyiben ott vagyunk, nem szabad kihagyni a reggeli halpiacot, ahol számos hal és herkentyű közül válogathatunk, viszonylag olcsó áron, valamint a Nemzeti Múzeumot, melyben megcsodálhatjuk a szultán egykori ruháit, bútorait, valamint kegytárgyait.

Tekintse meg

tacsi

Elolvadsz majd a büszke tacskómamától és hat imádnivaló kölykétől

Vigyázat Állatbolondok… ez a cikk megolvasztja a szíveteket. Mikor már azt hittük, hogy az újszülött ...