Home / Életmód / Egészség / Bye-bye migrén

Bye-bye migrén

Számos ember életét keseríti meg az időközönként jelentkező gyötrő fejfájás, amely olykor még a munkavégzést is komolyan hátráltatja.

 

Mi a migrén?

Migrén alatt a nagyon erős, féloldali fejfájást értjük, mely gyakran több napig is elhúzódhat. Olykor úgynevezett aura előzheti meg, ekkor fényes pontok, cikkcakkok jelzik a roham közeledtét. Kialakulásának oka egyelőre nem ismert, de vannak, akik bizonyos ételekre való érzékenységet (pl. sajt, tejtermékek, vörösbor), a stresszt, helytelen életmódot, illetve genetikai hajlamot sejtenek mögötte. Sok nő összefüggést lát a havi ciklusa és a migrén között, de azok a fejfájások legtöbbször normál kategóriába tartoznak, melyek inkább a halánték két oldalát érintik. A migrén általában fiatal felnőttkorban jelentkezik először, és a szerencsésebbek csak egyszer tapasztalják meg ezt a kínzó érzést, de legtöbb esetben rendszeresen visszatér, sőt, egyesek napjait akár többször is tönkreteheti egy hónapban.

Nőknél háromszor gyakrabban fordul elő, és gyakran kíséri hányás, hányinger, látászavar, fény-és hangérzékenység, valamint fáradtág. Az aurán kívül néha indokolatlan rossz-vagy jókedv is beharangozója lehet a migrénnek, elmúltával pedig a betegen még napokig kimerültségérzés lehet úrrá, amely akadályozhatja az illetőt a mindennapi munkavégzésben.

 

Kezelése

 Mivel a migrén sajnos magától nem múlik el, legtöbbször csak erős fájdalomcsillapítók segítenek elviselni a kínzó rohamot. Szakemberek gyakran tanácsolják, hogy a beteg vezessen egyfajta migrén naplót, melyben leírja, hogy a fejfájás előtt mit evett, mennyit aludt, milyen hatások érték aznap, illetve, hogy milyen erősséggel jelentkezett a fájdalom.

Enyhébb esetben speciális légzéstechnika, torna, vagy masszázs is segíthet enyhíteni a tüneteken, viszont amennyiben erősek a rohamok, és hányás is kíséri, akkor az orvos általában injekciót, orrspray-t, vagy kúpot ír fel fájdalomcsillapítás gyanánt.

Sokszor az alternatív terápiák is eredményesek lehetnek, mint például az akupunktúra, a manuálterápia, illetve a jóga, mivel vannak olyanok, akiknél tartós izomfeszülés a kiváltó oka a migrénnek.

 

Természetes megelőzés

Hogy ne kelljen az egészségre ártalmas gyógyszereken élnünk, létezik néhány természetes prevenció, mellyel csökkenthetjük a migrénes rohamok gyakoriságát és erősségét.

-levendula, rozmaring illóolaj párologtatása

-vas tabletta

-rendszeres testmozgás

-méregtelenítő kúrák

-meditálás

-sok folyadék

-csontkovács

-B-vitamin

 

Tekintse meg

kert

Miniatűr kert-kezdőknek is!

Imádom a kreatív dolgokat, főleg, ha azok ilyen egyszerűen kivitelezhetők és meseszépek. Most megmutatom nektek ...