Home / Autó-Motor / Autó / Visszatekintés: Idén is az elektromos hajtás mellett tették le a gyártók a voksukat

Visszatekintés: Idén is az elektromos hajtás mellett tették le a gyártók a voksukat

Az Év autója díjat rendhagyó módon a Genfi Autószalon megnyitója előtt hirdették ki. Az első helyet a közös alapokra épülő Opel Ampera és Chevrolet Volt szerezte meg. Így a GM standján büszkén viríthatott az Év autója 2012-díj, ami azért is különleges, mert az elektromos hajtásokban eddig a japán márkák vitték el a pálmát. A zsűri idén is egy környezetkímélő paripát választott, hiszen 2011-ben a Nissan Leaf nyerte a díjat, mely tisztán elektromos hajtású autó. A Volt-Ampera kettős különlegessége, hogy van ugyan benne egy 1400 köbcentiméteres motor, de az az akkumulátorokat tölti. És úgy tűnik, a villany- és belsőégésű motorok szerepe felcserélődik, hiszen míg eddig a villanymotor volt a kiegészítő termék, mostantól ez a benzinmotorok feladata lehet.
A válság nyomot hagyott az autószalonon, és még némi tanácstalanság is érződött a gyártók részéről, hogy az egyre növekvő benzinárak mellett a válság okozta visszaesésből miként szeretnének kilábalni.
A BMW és a Mercedes „a kevesebb néha több” jelszóval, egyszerű, de szép standokkal várt az érdeklődőket; a csillagos márka sztárja az A-osztályos autó volt. A BMW a 6-os sorozattal kápráztatta el a közönséget, a Gran Coupe és kabrió voltak az igazi csemegék.


A Volkswagen egyik újdonsága az Up!-sorozat, mely több koncepciót is felvonultatott, az áruszállítótól a terepjárós kivitelig. De vélhetően a NewBeetle lehet az idei esztendő kelendő portékája.
A Ferrari Genfben rántotta le a leplet a Ferrari F12 Berlinettáról, nagyot szólt az olasz csődör, de a többi itáliai márka (Fiat, Alfa) standja nem tartozott a leglátogatottabb helyek közé, csak az 500-as modellből mutattak be egy L-verziót, amely a Mini négyajtósára lehet egy eléggé erőltetett válasz.
A PSA-konszernnél a Citroën DS5 és a 208 GTI vívta ki a figyelmet magának; a 208 tavaly ősszel már bemutatkozott, most ugyan koncepció néven futott a legendás 205 GTI utódjának kikiáltott kisoroszlán, de vélhetően sok változás nem lesz a szalonokban bő egy év múlva kapható GTI-nél.


A Renault is beszállt a elektromos autó „bizniszbe”, és egyből nagyott hasíthat a Zoéval, melynek elsődleges különlegessége, hogy a töltés sokkal hatékonyabb, mint a konkurens kisautóknál.


A Land Rover a már bevált módszert vetette be, koncepció néven kiállította a Range Rover Evoque kabrióváltozatát, amolyan szondáztatásként, mint a Land Rover Defender lehetséges utódját egy éve.


A Toyota-Subaru közös sportkocsija, a GT-86/ BRZ a régi legendás sportkocsikat élesztette újra. Hátsókerék-meghajtással, boxer motorral a 80-as, 90-es évek japán sportautóit idézi. A Toyota egyik igen előremutató újdonsága volt még az FCV-R, amely hidrogénhajtásával egy régi-új koncepciót hozott rivaldafénybe.

Tekintse meg

berhaz

A budapesti bérházak a legstrapabíróbbak

Budapest történelmi hangulatú utcái világi szinten híresek, rengetegen jönnek megcsodálni őket. Már túléltek két világháborút ...