Home / Autó-Motor / Autó / Mercedes-minőség

Mercedes-minőség

Egyáltalán nem B-terv!

A második generációs B-osztály külsejét tekintve sokkal sportosabb, dinamikusabb, mint elődje, és teljesen illeszkedik a márka arculatába. Olyan jól sikerült a külleme, hogy a kategória legáramvonalasabb autója lett – a speciális kerékdob spoilereknek, a hűtőlevegő elvezetésnek, a padlólemez kialakításának köszönhetően. Az ügyfélvisszajelzések alapján változtattak az ülés elhelyezésén, lejjebb került, és fölegyenesítették az üléspozíciót. Az előző generációhoz képest növelték a fejteret, annak ellenére, hogy az autó öt centiméterrel alacsonyabb az autó elődjénél. A hátsó lábtér a kategória legnagyobbja, még a nagyobb testvérek (S- és E-osztály) értékeit is felülmúlja. Extraként rendelhető az Easy-Vario-Plus rendszer, amellyel a belső tér sokkal variálhatóbb, a hátsó üléssor tologatható 14 centiméterrel, az első ülés teljesen lehajtható. Láttunk már ilyet más márkáknál is, de a napi használatban ez nagyon-nagyon hasznos tud lenni.


A belteret igényes, precíz kidolgozás jellemzi a szokott Mercedes-minőségben.
Az új B-osztály új benzin- és dízelmotorokkal, manuális és automata váltóval rendelhető. Teljesen új motorcsaládként, fejlesztésként debütálnak az új négyhengeres benzinmotorok. A benzines erőforrás az új B-osztályban egyelőre 1,6 literesként áll rendelkezésre mint B180 (122 LE) és B200 (156 LE), 200, illetve 250 Nm nyomatékkal már 1250/perctől. A dízel erőforrások terén újdonság, hogy a kompakt kategóriában most jelenik meg a Mercedes közvetlen befecskendezés harmadik generációja, amelyet tavaly mutattak be a BlueDIRECT V6- és V8-as erőforrásoknál. Az új négyhengeres dízel teljesítménye B 180 CDI-ként 109 LE, B 200 CDI-ként 136 LE, nyomatéka 250 Nm 1400/percnél, illetve 300 Nm 1600-nál.

Újdonság még az új duplakuplungos sebességváltó, alkalmas a Start-stop rendszerhez is.
Fontos biztonsági tartozék és széria a B-osztályban a radaros ütközés-figyelmeztető rendszer adaptív fékasszisztenssel, amely a ráfutásos balesetek megelőzését segíti. A Collision Prevention Assist néven futó rendszer nemcsak városban, hanem országúton, nagyobb sebességnél is segíti a vezetőt és növeli az utazás biztonságát.


Más asszisztencia-rendszerek is bekerültek a második generációs B-osztályba, melyek jellemzően eddig csak magasabb kategóriákban voltak megszokottak. Ilyen az adaptív menetfény-asszisztens, a holttérfigyelő- és sávtartó asszisztens, az éberségfigyelő-rendszer, az aktív parkolást segítő rendszer, a hegymeneti elindulást segítő Hill-Holder, valamint a PRE-SAFE rendszer. Utóbbi fontos tulajdonsága, hogy az oldalablakokat és a tolótetőt becsukja kritikus menethelyzetben, illetve az első ülést optimális helyzetbe állítja. Fontos biztonsági felszerelés még a medence-légzsák a már megszokott légzsákok mellett, amely lefedi a medence mellett a teljes felsőtestet is.

Tekintse meg

berhaz

A budapesti bérházak a legstrapabíróbbak

Budapest történelmi hangulatú utcái világi szinten híresek, rengetegen jönnek megcsodálni őket. Már túléltek két világháborút ...