Home / Autó-Motor / Autó / Dögös összhatás

Dögös összhatás

A Mini nagy család
A retroláz egyetlen igazán sikeres tagja a Mini. Az egykori legendás autó utódjából hat különböző karosszériaváltozat is kapható. A sorozat legfrissebb tagja a Mini Roadster.

Kabrió már eddig is szerepelt a Mini kínálatában, de roadster még nem. A Mini megpróbál betörni az egyedi megjelenésű autójával erre a  Mazda MX-5 által uralt piaci szegmensre is.
A Coupéval igen szoros a rokonság, mondhatni csereszabatosak a karosszéria egyes elemei. A Roadster szélvédője 13 fokkal jobban dől, ettől sportosabb, dögösebb az összhatás. A roadsterépítés megszokott hozzávalóit itt is megtaláljuk; az ülések mögötti krómozott bukócső és az erősített szélvédőkeret egy esetleges borulás esetén hatásosan védi meg az utasokat. A kanyargós út minden MINI-nek fekszik, a Roadsternek különösen. A padlólemez két centiméterrel lejjebb került a kabrióhoz képest, így az autó stabilitása még jobb lett.

Utasokból azonban itt kevesebb van, mint a kabrió esetében. Egészen pontosan kettő, viszont a két ülés hiányáért kapunk egy 240 literes csomagteret, valamint az ülések mögött kis tárolókat az apróbb tárgyaknak.
Az autó belsejében egyértelműen a családi vonások dominálnak, minden a testvérekből megszokott helyen van, a fordulatszámmérő a kormány mögött, a sebességmérő a középkonzolon. És a megszokott billenő kapcsolók, melyek a sportos vérvonalat erősítik.
A kézzel nyitható vászontető a fő konkurenshez hasonlóan gyorsan és könnyen nyitható kézzel, de a lefedésével, letakarásával sem kell sokat foglalkozni, mert a külső fele marad felül. Szerencsére ez nem jelenti azt, hogy a csomagtér méretében lenne különbség a nyitott vagy csukott állapot között, így nem kell átgondolni egy-egy lenyitásnál, hogy mi maradhat a csomagtartóban. Kapható elektromos mozgatással is, ahol nyolc másodperc alatt megy végbe a folyamat, de ezt 35 km/órás sebességig is el tudja végezni az elektronika. A német Edscha által jegyzett vászontetőben üvegből készül a fűtőszálas hátsó szélvédő.

Három benzines és egy dízel erőforrással kapható a MINI Roadster. A belépő modell az 1,6 literes szívómotor 122 lóerővel, a következő lépcső ugyanez a motor turbóval, így már 184 lóerőre hízott az erősen izmolt John Cooper Works, mely 211 lóerővel csak úgy tépi az aszfaltot. 0-ról 100 km/h-ra 6,5 másodperc alatt gyorsul fel, és 237 km/h-ig meg sem áll a mutató. A negyedik erőforrás, a dízel a család többi tagjából is ismert 2,0 literes, 143 lóerős BMW motor. Minden változat hatsebességes manuális váltóval szerelt, természetesen rendelhetünk szintén hatfokozatú automatát. Kivéve a legerősebb motorváltozatot.
A Mini a család legfiatalabb tagját elsősorban a Mazda MX-5 ellen indíthatja harcba. A tények alapján sikerrel.

Tekintse meg

tacsi

Elolvadsz majd a büszke tacskómamától és hat imádnivaló kölykétől

Vigyázat Állatbolondok… ez a cikk megolvasztja a szíveteket. Mikor már azt hittük, hogy az újszülött ...