Home / Autó-Motor / Autó / Az Audi R8 még jobb lett

Az Audi R8 még jobb lett

Az ingolstadti székhelyű gyártó kisebb-nagyobb módosításokat hajtott végre a legkomolyabb sportkocsiján.

 

A Lamborhini Gallardo platformjára épülő Audi R8-at 2006-ban jelentette be a német vállalat, így nem csoda, hogy az immár hat esztendős múltra visszatekintő modell most egy komolyabb ráncfelvarráson eset át. A változások többek közt a külcsín tekintetében is tetten érhetők, hiszen megváltozott a fényszórók LED csíkjának vonalvezetése, módosult a hűtőrács, áttervezték a hátsó LED fényforrásokat, új az R8 logó és a kipufogók is más formát kaptak, hogy csak a legfontosabb változásokat említsük.

 

A motorokhoz viszont nem igazán nyúltak hozzá a fejlesztők. Ennek megfelelően a 4,2 literes V8-as motor továbbra is 430 lóerős és 430 Nm-es nyomatékú, míg az 5,2 literes V10-es erőforrás még mindig 525 lóerős és 530 Nm nyomatékú. Az R8 GT helyébe lépő R8 V10 Plus-ban lévő 5,2 literes motor 550 lóerős teljesítményre képes, miközben nyomatéka eléri az 540 Nm-t.

 

Komoly újdonság viszont a hatfokozatú R-tronic váltó helyére érkező hétsebességes és duplakuplungos S-tronic váltó, mely egyrészt jobb gyorsulást, másrészt pedig visszafogottabb fogyasztást tesz lehetővé. Az új váltóval az 1570 kilogramm tömegű Audi R8 V10 Plus alig 3,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, az eszeveszett gyorsulásnak pedig csak 317 kilométer/óránál szakad vége.

 

Tekintse meg

berhaz

A budapesti bérházak a legstrapabíróbbak

Budapest történelmi hangulatú utcái világi szinten híresek, rengetegen jönnek megcsodálni őket. Már túléltek két világháborút ...